گروه صنعتی آلوارس

راه اندازی خط تولید ام دی اف پلی گلاس

گروه صنعتی آلوارس

راه اندازی خط تولید ام دی اف پلی گلاس

گروه صنعتی آلوارس

- نصب و راه اندازی خط تولید ام دی اف پلی گلاس
- آموزش اپراتور خط تولید ام دی اف پلی گلاس
- رفع ایرادات و بهبود سطح کیفیت تولید ام دی اف پلی گلاس
- راهنمایی و مشاوره جهت انتخاب نوع مواد و ملزمات تولید ام دی اف پلی گلاس
- تهیه مواد اولیه و قطعات یدکی و سایر ملزمات تولید ام دی اف پلی گلاس

آخرین نظرات
نویسندگان

تاریخچه ام دی اف پلی گلاس ایران و جهان

چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۰۲ ب.ظ

در اوایل سده بیست میلادی ام دی اف بصورت تخته های فیبر ساخته شد و به مرور با ساخت فرمولاسیونهای چسب و رزین برای پیوند خاک چوب و پرس آن بصورت ام دی اف کنونی درآمد

در سال ۱۸۹۸ برای اولین بار در انگلستان از این مواد دورریز، خمیری تهیه شد که منجر به تولید تخته فیبر عایق گردید

اولین کارخانه ساخت ام دی اف در سال ۱۹۶۵ با نام تجاری Baraboard در ایالت نیویورک امریکا احداث گردید. بعدها ام دی اف طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد و جایگزین بخش بزرگی از صنایع چوب در جهان شد و تنوع شکلی زیادی پیدا کرد و از جمله این تنوعات پرس روکش پی وی سی بر سطح ام دی اف و عرضه با نام هایگلاس بود. ام دی اف های هایگلاس با جلوه و زیبایی براق وارد آشپزخانه بسیاری از خانه ها شد و سطح توقع مصرف کنندگان را در براقیت ، زیبایی و دوام بالاتر برد . به همین علت ام دی اف های پلی گلاس ابداع شد که ضمن براقیت بالا ، استحکام و ماندگاری بیشتری داشت و در برابر خط و خش مقاوم بود و در برابر نور افتاب تغییرات رنگی نمیداد . ام دی اف پلی گلاس به سرعت جایگزین ام دی اف هایگلاس شد و کابینت آشپزخانه ها و انواع دکوراسیون ها مزین به ام دی اف پلی گلاس شد . واردات زیادی به کشورمان صورت گرفت برندهایی نظیر آلویک و لمی گلاس در کشورمان جایگاه ویژه ای پیدا کردند تولید کنندگان داخلی برای تولید ورق های ام دی اف پلی گلاس دست به کار شدند برندهایی نظیر کینگ گلاس ، فومنات و لیکپاین روانه بازار شدند . دولت برای حمایت از تولیدکنندگان کالاهای لوکس ایرانی واردات برندهای خارجی را ممنوع کرد . اما بسیاری از برندهایی که در ایران تولید شد به دلیل برنامه ریزی غلط بصورت مقطعی در بازار حضور داشتند و نتوانستند استمرار داشته باشند . یکی از مشکلات ام دی اف پلی گلاس در ایران این است که هنوز عرضه کنندگان و تولیدکنندگان تعریف درستی از این محصول به مصرف کنندگان ارائه نداده اند بنابر این مصرف کننده فرق بین پنلهای پلی گلاس با سایر محصولات مشابه را نمیداند بسیاری از عرضه کنندگان حتی نام این محصول را اشتباه معرفی میکنند و باعث سردرگمی مصرف کنندگان میشود. تولید کنندگان ام دی اف پلی گلاس در ایران پس از گذشت حدود یک دهه هنوز نتوانسته اند سهم قابل توجهی از مصرف بازار را به ام دی اف پلی گلاس اختصاص دهند دلیل آن هم این است که سرمایه گذاران بدنبال سرمایه گذاری زودبازده هستند و تبلیغات و اطلاعات درستی به مصرف کنندگان ارائه نداده اند از این روی هنوز بازار مصرف ام دی اف پلی گلاس در ایران بکر مانده است و اصلی ترین استفاده را در این زمینه تولید کنندگان هایگلاس با روکش پی وی سی میبرند خصوصا برند های ترک اصلی ترین سود را در این زمینه به جیب میزنند و در زمانی که ترکها در کشور خودشان ام دی اف های پلی گلاس جایگزین هایگلاس شده دستگاههای تولید هایگلاس را از ترکیه به ایران انتقال داده اند و با تولید آن بازار خوبی برای خود دست و پا کرده اند ترکها روش تبلیغ را بخوبی بلد هستند و از انجایی که مردم نسبت به محصولات ترک حس خوبی دارند ترکها از این موضوع نهایت بهره برداری را میکنند.

اینک در کشورمان نیاز به یک سرمایه گذاری مناسب در زمینه پلی گلاس وجود دارد تا با تبلیغات و بازاریابی صحیح بخش مهمی از بازار مصرف ام دی اف های شفاف را به سمت ورق های پلی گلاس سوق داده شود و با اگاهی دادن و معرفی صحیح ورق های پلی گلاس مصرف کنندگان طبق روند جهانی با جایگزینی ام دی اف پلی گلاس از ویژگیهای بسیار خوب این محصول بهره مند شوند.

مسلما اولین گروه یا شرکتی که اقدام به این کار کند ضمن اینکه بعنوان اولین ارائه دهنده محصولات از ویژگی های بازاریابی اولیه این موضوع بهره مند میشود و برای همیشه یک قدم از سایر تولید کنندگان در زمینه پلی گلاس جلوتر خواهد بود.

 

 

ام دی اف پلی گلاس در بازار ایران بکر و دست نخورده است و هر تولید کننده ای بصورت اصولی بازار یابی و تبلیغات نماید این بازار دست نخورده ازآن اوست البته این بازار نیازمند تولیدات با کیفیت مطابق با استاندارد های جهانی است در طول سالهای اخیر تولیداتی توسط واحد های تولیدی نه چندان مطرح صورت گرفته است اما کیفیت و بازاریابی مطلوبی صورت نگرفته است. باید در نظر داشت مدتی است در اکثر کشورها ام دی اف پلی گلاس جایگزین ام دی اف های هایگلاس شده است . در کشور ما ابتدا واردات گسترده ای از محصولات ام دی اف پلی گلاس صورت گرفت و برندهای اسپانیایی ، ایتالیایی، ترکیه ای وارد کشورمان شد و برند لمی گلاس ترکیه با بازاریابی و کیفیت مناسب جایگاه مناسبی برای خود ایجاد نمود اما این کالا طی مصوبات دولت و مجلس در ردیف کالاهای لوکس قرار گرفت و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی واردات ام دی اف پلی گلاس ممنوع شد و خیلی زود برندهای خارجی موجود در بازار نایاب شد و این فرصت طلایی برای تولید کنندگان ام دی اف پلی گلاس ایجاد شد تا خود را مطرح سازند . اما تاکنون حرکت برجسته و توانمندی از سوی تولید کنندگان داخلی مشاهده نگردیده و به همین دلیل بازار ام دی اف های لوکس براق هنوز بصورت ام دی اف هایگلاس تامین میشود برخی شرکتهای خارجی از همین فرصت استفاده نمودند و تجهیزات تولید ورق براق هایگلاس را وارد کشورمان نمودند تا در داخل ایران اثدام به تولید ام دی اف هایگلاس نمایند . مسلما اگر تولیدکنندگان ام دی اف پلی گلاس در کشورمان اقدام به تولیدات با کیفیت نمایند این بازار را براحتی از چنگ شرکتهای خارجی که در حال عرضه ام دی اف هایگلاس در خواهند آورد. البته این مسئله نیازمند معرفی صحیح این محصول به مصرف کنندگان است . متاسفانه در کشور ما هنوز ام دی اف های پلی گلاس به خوبی معرفی نگردیده است به همین دلیل مصرف کنندگان و تقاضا کنندگان ام دی اف های براق برای انتخاب بین پلی گلاس و هایگلاس دچار شک و تردید هستند البته ناگفته نماند در سالهای اخیر برخی واحدهای تولید تلاشهای ناموفقی برای تولید ام دی اف پلی گلاس نموده اند و کالاهای معیوبی به بازار عرضه کرده اند و همین امر باعث شده مصرف کنندگان اعتماد خود را به ورق های پلی گلاس از دست داده اند. این شرائط بازار خوبی برای تولیدکنندگان ام دی اف هایگلاس ایجاد کرده خصوصا شرکتهای خارجی که دستگاههای تولید ورق هایگلاس که در کشورشان از رده خارج محسوب میشد اینک در کشورمان از این موضوع سود خوبی میکنند . اما به هر حال این فرایند پایدار نخواهد بود و دیر یا زود ام دی اف های پلی گلاس با ویژگی هایی که دارند جایگاه خود را در بین مصرف کنندگان بدست خواهند اورد و تجربه نشان داده این نوع تغییرات جهانی در نهایت در کشورمان نیز ایجاد خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی